onsdag 25. mai 2011

Lykkelig eier av en rabarbrarot :)


I går skrev jeg om hverdagslykke.
I dag er min hverdagslykke en rabarbrarot som jeg fikk av min kollega. Tusen takk, Mona :-)
Rota skal plantes i dag, men på den er det masse deilig rabarbra klar til bruk!

I dag skal jeg lage rabarbrapai, ja selv om det er midt i uka :)

Paideig:
~ 150 g smør
~ 350 g hv.mel
~ 50 g sukker
~ 1 eggeplomme
~ 3 ss kaldt vann

Fyll:
~ 1 kg rabarbra
~ 1 ss potetmel
~ 3 dl sukker
~ 3 dl vaniljekrem (jeg bruker ferdig)

Stekes på 200 grader i 30-40 min.


Rabarbrasuppe er ei heller å forakte ;-)

~ 250 g rabarbra
~ 1 l vann
~ 200 g sukker
~ 1,5 ss potetmel

Kok rabarbra i biter til den begynner å gå i stykker.
Rør potetmel ut i kaldt vann, og hell det i suppa i en tynn stråle mens du rører godt. Kok opp. Avkjøles.



Serveres gjerne med pisket krem, rømme eller vaniljeis.

Velbekomme :-)

I ettermiddag skal det serveres pai, da pappan til barna skal på besøk - og han har tross alt bursdag på lørdag. Det må da gå an å være snille mot han da :-)9

God onsdag!

~lillema~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom min blogg, og for at du legger igjen et fotspor hos meg ;)