mandag 2. september 2013

Første dag, og vel overstått!

you were born to be an architect, hope work treats you well the coming year~

Så sant, så sant... Og jeg gleder meg til jeg kommer dithen at jeg kan gjøre en flott jobb!
Men det er en vei dit gitt, for grunnkurset jeg startet på i dag var som g.r.e.s.k. for meg.. : )
Det virker litt overkommelig å tenke på at jeg en dag skal elske dette, men det kommer jeg nok til!
Hun som lærer meg opp slutter om en måned, og hun fortalte at hun elsker jobben og produktet som jeg skal jobbe med. Og det merkes godt, for hun gjør virkelig en GREAT jobb!
Så hvorfor slutter hun, tenker du kanskje? - Etter 26 år søker hun nye utfordringer, det var nå eller aldri.
Og jeg tror at det er både sunt og bra å bytte beite noen ganger i løpet av yrkeslivet.
Selv byttet jeg for 4,5 år siden, fra hotell til finans, og jeg har aldri angret. 

I dag hadde jeg store planer om å beise ferdig en vegg som har stått ubeiset, altfor lenge. 
Til tross for hundre dager med flott beisevær, så har jeg glatt hoppet over den arbeidsoppgaven.
Men i dag skulle jeg og Markus beise! Vi spiste god middag, tok på malerklærne, hentet gardintrappa og brettet opp ermene- klare for å gjøre veggen hvit. 
Åpnet spannet og fikk tidenes nedtur... Det ble ikke beising på oss i alle fall.
Butikkene er stengt, og beising må utsettes - på ubestemt tid, igjen.
Resten av denne uken er fylt opp av fotball, besøk og forberedelser til familieselskap.
Markus trøstet; "mamma, jeg syntes litt synd på deg av og til. Du har alltid så mye å gjøre". 
Søte snille gutten min ♥
Mye å gjøre? - her sitter nå jeg, med hvilepuls og nyter deilig ettermiddag og kveld.
Kan ikke klage : )


Her er har melkespann og sinkbalja blitt fylt opp av mose og lyng. Høsten har inntatt inngangspartiet mitt.
Det er alltid koslig med forandringer. Jeg elsker alle 4 årstidene jeg!
Neste gang det skal forandres, er til jul....Tenk det : )

Nå skal jeg kikke litt på blogger og bli inspirert flere forandringer, før sofaen inntas foran tv`n noen timer før sengetid.

Fin-fin mandag alle glade!



Linda


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom min blogg, og for at du legger igjen et fotspor hos meg ;)