søndag 14. juli 2013

Island

 Ok, her kommer første resultat etter å ha ryddet i bildene mine :)
Jeg har jo heller ikke blogget om turen mr.A og jeg hadde til Island og Reykjavik i slutten av april.
Bilderas...

Hallgrimskyrkjan. 


Hallgrimskyrkjan sett fra baksiden. 

Höfnin. En fantastisk fiskerestaurant på havnen.

Husets fiskesuppe

Denne ble presentert og servert på en spesiell og fin måte.
Først kommer suppetallerkenen uten "suppa" på en måte. For å presentere de flotte råvarene som, kamskjell, scampi, breiflabb etc.
Også kom servitøren og heller over kraften/suppa/sausen eller hva du vil kalle det.
Smakte fortreffelig kan jeg love!

Den Blå Lagunen

Say no more...
Jo litt må jeg si, og det er at jeg SKAL tilbake dit- og tilbringe en hel dag og gjerne vel så det!
Jeg kunne ha tatt bryllupsreisen min dit for å si det sånn ; )

Dette bildet er også fra den Blå Lagunen, men er tatt på utsiden av selv lagunen.

Etter endt dag er det bare å nyte minnene og en god Chablis.
Mud Mask fra den blå lagune er et must å kjøpe med etter endt besøk. 

Flott natur

Her skal vi se på Geysirene

En Geysir i action

Har du utsikt fra dette fjellet hvis du skal selge på Island, ja så er hjemmet ditt verdt mer enn de som ikke har denne utsikten. 

Vi hadde en F.A.N.T.A.S.T.I.S.K. tur, og som allerede skrevet så skal vi tilbake. 
Det som overrasket oss mest var det høye servicenivået, maten, kvaliteten og kunnskapen.
Vi hadde jo hørt om utelivet, og vi så for oss at det var bra på nattklubber etc...
Men vi skulle jo ikke på nattklubber, bare besøke restauranter i fleng... Siden mr.A er chef him self, så er det nesten det viktigste når vi er på tur. Og vi ble imponerte! Og han ble inspirert ; )
Og vi visste jo om den flotte naturen, den blå lagune, geysirene etc. Så der fikk vi bare bekreftet det vi hadde hørt fra før. At det var flott!

 Jeg kan anbefale alle en tur til Island og Reykjavik!


Linda













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom min blogg, og for at du legger igjen et fotspor hos meg ;)