mandag 3. september 2012

Koster - en opplevelse

Lørdag 1.september kl. 07.00 dro vi 24 herlige kollegaer fra Santander i Brumunddal 
til vakre øya Koster utenfor Strømstad i Sverige.
Humøret var på topp, og med servering av baguetter og vin til frokost gjorde ikke stemningen noe dårligere.
Etter vel 3 timer i bussen, var vi fremme i Strømstad.
Derfra ble vi fraktet i båt fra Strømstad til Koster.
Men vi dro ikke med rutebåten,- neida...
Vi hadde egen selskapsbåt "Sara" som fraktet oss rundt kosterøyene i 3 herlige timer i strålende sol.

Her kommer et bilderas som forteller mer enn ord om turen vi hadde;


Here we come : )




Sara het båten vår...


mmmm - yammy ; )



Rensker gladelig nydelige og smakfulle reker



Idyll ♥



Mer idyll...



Vi gikk i land på ei øy som het Ursholmen


Fantastisk utsikt. Blått hav så langt du ser...


Say no more!


En slik tur gir minner for livet.
Og det eneste som er sikkert er at jeg skal tilbake hit!
Med barna neste sommer og med fotballmammaene på "husmorferie".

Etter den flotte båtturen som vi hadde, ble vi satt i land på Koster.
Her sjekket vi inn på Ekenäs hotell.
Jeg fikk et megastort, deilig rom med fantastisk utsikt.
Men jeg rakk knapt inspisere rommet, for vi skulle videre i programmet.
Litt faglig, typ 15 minutter (we like!), så bar det videre på sykkeltur rundt på øya.
Med kanskje litt for mye vin innabords, kunne jo det bli en spennende afære, men det gikk veldig bra.
Kun en kollisjon, da svingen kom litt for brått og min søte kollega dro med seg sjefen i bakken.
Vi ble stille en stakket stund, før vi brøt ut i latter da vi skjønte at det hadde gått bra : )


Her er jeg i farta... Har visst ikke glemt gamle sykkelkunster gitt ~ thihi ;-)

Jeg hadde ikke med meg kameraet på sykkelturen, dessverre.
Men jeg har lånt et par glimt av kollega Siw, som har denne fine bloggen.
Vi syklet rundt på øya, gikk opp på noen utkikksplasser, fylte godt på med mere vin...
og stemningen var topp!!

Og her er vi ; )


Blideste jiinten ♥

Etter sykkelturen var det ikke lange tiden vi hadde før vi skulle møte opp til middagen.
I mens vi sto og nøt et glass musserende, fikk hver og en av oss utdelt en rolle.
For under middagen skulle vi spille "Mordet på Ekenäs hotell".
Jeg var Harriet, elskerinnen til den avdøde og en fisefin og snobbete dame.
Det hele tok litt av og jeg må innrømme at det ble mer kaos enn kos, 
men ARTIG var det!! : )


Jeg er (heldigvis) elendig til å ta bilder sånn utover kvelden, men her er et glimt fra middagen.

Etter å ha sørget for at alle kom seg vel i seng, krøp jeg under dyna mi sånn i 04 tida. 
21 timer med moro satt sine spor, men jeg vet at jeg sovnet med et smil : )

Jeg anbefaler alle til å ta turen til Koster - en vakker dag.

Og før jeg avslutter dette lange innlegget, må jeg få lov til å fortelle hvor glad og heldig jeg er som er ansatt i et firma som tar så godt vare på sine ansatte.
Takk Santander!


~Linda~



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom min blogg, og for at du legger igjen et fotspor hos meg ;)