tirsdag 14. august 2012

Glad uke - gode dager





Denne uka kommer happeningene som perler på en snor...
I tillegg skinner solen og yr melder enda mer sol - sol - sol ¤¤¤
GOOD DAYS!!

I morgen har jeg tatt meg fri fra jobb, pga stengt SFO.
Planen var å dra på Ikea, men når det meldes sommer så trekker stranden mer enn Ikea.
Tross alt ; )

På torsdag skal jeg på Sommerslagere på Gjøvik Gård
En årlig sommerlig happening som jeg ikke går glipp av;




Før forestillingen skal vi på Mjøsferga og spise Reker og Fiskesuppe.
Det er broren min som jobber og driver uterestauranten Mjøsferga for May`s kantine.
Det er den gamle ferga som gikk fra Gjøvik til Mengshol i sin tid, men som ble tatt ut av drift et par år etter at Mjøsbrua sto ferdig, som nå benyttes som uterestaurant.
Den ligger fast til kai, altså ikke i trafikk.



(dette er ikke broren min, men innehaver av May`s kantine)

Det er en helt merkelig, artig og litt nostalgisk opplevelse for oss som benyttett Ferga som barn
 å være der igjen.
Man får lyst til å gå ned å spille kronespill så snart man går ombord, thihi...
Men tviler på at det er noe kronespill der nede nå : )
Nå er det god mat, godt drikke og hyggelige opplevelser vi skal få på Ferga.

På fredag er det terrasse-fest hos en god kollega.
Jobben sponser maten og hun sponser drikke - mye drikke...
En sjelden greie hos folk egentlig -
men det skal sies at de ikke drikker veldig mye, men reiser desto mer rundt i Europa i sin bobil.
Da fylles skapet opp, og de må ha hjelp til å tømme det ;;))
Og vi kollegaene er ikke vonde å be.
En årlig greie blitt dette...
Lucky us!


På lørdag er jeg bedt i middag hos en nabo, som fylte 60 i mars.
Nå skal hun feire seg selv litt...
Og jeg er så heldig som blir invitert!
Da blir det piker, vin og sang : )
(i alle fall damer og pakkelek!)

I tillegg til alt dette - phu, så spiller jr. fotballturnering.
Han er hos pappaen sin, men jeg kommer nok til å dukke opp for å få med meg noen kamper
 både lørdag og søndag


O happy day`s




~Linda~



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom min blogg, og for at du legger igjen et fotspor hos meg ;)