onsdag 22. februar 2012

Vi skal flytte...


Det blir ikke lett å flytte fra denne utsikten, det er sikkert og visst!
Men det er ikke sikkert vi flytter fra utsikten, 
hvis vi er sååå heldige å få et rekkehus her vi bor med 3 soverom. 
For det er dèt vi trenger - 3 soverom!!
Og derfor MÅ vi flytte- vi har bodd trangt nok, lenge nok nå.


I dette pittelille rekkehuset som inneholder en ganske stor gang, bad og 2 sove.rom i 1.etg., samt stue, kjøkken og "matbod" i 2 etg. bor vi 1 voksen, 2 barn og en katt
Det har fungert fint, men det fungerer ikke lengre. 
Vi må ha ETT soverom til, og gjerne en liten stue til og MYE mer oppbevaringsplass. 
Prøv selv å bo uten loft/kjeller/innendørs bod med 2 barn som har "alt".
(ehhh- jeg må vel innrømme at jeg har litt jeg også) 
Den lille utboden er smekkfull, og naboene ler seg ihjel hver gang jeg skal ha noe ut derfra =)
 Men de blir like imponert over hvor mye jeg har fått plass til inni der, og jeg nevner i fleng; sykler,sparker,ski, julepynt,leker,klær etc.etc.


Det er jo èn god grunn til vi har holdt ut her og det er fordi vi trives såååå innmari godt.
Barna og jeg!
Det er derfor jeg dropper å gå på visninger, eller å kjøpe nytt - fordi vi har jo hatt det så bra. 
Også er det jo et lite ork å flytte...
Men det går ikke lengre, og derfor må jeg begynne i feil ende, (jeg bør jo kjøpe først) 
-nemlig å selge lykkehjemmet først.
Da vet jeg hva jeg sitter igjen med og hvor mye penger jeg kan legge i vårt nye hjem.
Jeg bor i et populært område, og megleren sier at det er lett å få solgt. 
Og det er jeg som selger som bestemmer overtagelsesdato. 


Derfor starter jeg prosessen nå (etter vinterferien).
Og den blir ganske lang, for det er jo litt å gjøre her hjemme først. 
Siden datteren og jeg deler soverom (skillevegg), så må det gjøres om til ett stort soverom igjen.
Og her må en vegg males, så da blir det fondvegg bak sengegavlen, (heldige kjøperen) ;-)
Også må gangen males, og veggene på rommet til sønnen i huset.
Huset blir jo perfekt først når man skal flytte, typisk nok!
Målet er å få lagt det ut for salg medio mai. 
Og håpe på overtagelse aug/sept.
Og at jeg i mellomtiden finner drømmehjemmet! ♥

Ja, jeg vet jeg gambler og vet at jeg risikerer å sitte uten (eget) hjem en periode.
Men det finnes løsninger... 
Enden på visa blir uansett;
~ vi får et hjem med 3 soverom!!


(bilder fra google)

JEG vil få mitt eget soverom!
Jeg tror ingen aner hvor mye jeg har savner det.
Og jeg vet at mitt nye soverom kommer til å bli høyt prioritert i vårt nye hjem ♥

Nei, nå må jeg slutte å drømme meg bort her.
Det skal pakkes i kveld for sønnen som skal på vinterferie i morgen, og når jeg titter over skjermen her så er det jammen noe som bør ryddes også :P

Jeg gleder meg til en spennende *pusseoppgjøreklarttilsalgflytte* tid fremover...

Ha en fiiiin kveld alle glade ♥

Klem 

~lillema~
(som har delt en hemmelighet)









1 kommentar:

  1. Ååååå som jeg unner deg/dere å flytte vennen :) Dere har det jo utrolig godt og ikke minst fint der dere er nå, men tenk SÅ deilig for mor å få eget soverom igjen :)))
    Vi hjelper selvsagt til med flytting, vi har da X-antall meter bilhenger så det går så bra atte <3
    Og så får vi kanskje sagt hei til hverandre over helga? Hadde vært superkoselig før lille Lise kommer vettu <3

    Masse gla'i deg, og elsker! at du er i farta med bloggingen igjen :))))

    ~~Klem fra søskenbarnet ditt Barbro som er veldig gla'i deg~~

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom min blogg, og for at du legger igjen et fotspor hos meg ;)